پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)حوزهپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)3272مقاله پژوهشیپاسداشت صحیفه حوزویان2101199612723817022016170220161996https://jh.isca.ac.ir/article_3272.html
unavailable
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)حوزهپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)3273مقاله پژوهشیصحیفه حوزویان : رهنمودهاى مقام معظم رهبرى در بالنده سازى حوزه21011996127293617022016170220161996https://jh.isca.ac.ir/article_3273.html
unavailable
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)حوزهپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)3274مقاله پژوهشیمصاحبه با آیت الله شیخ حسین برقى اهرى ره210119961272374817022016170220161996https://jh.isca.ac.ir/article_3274.html
unavailable
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)حوزهپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)3275مقاله پژوهشیوصیت نامه اخلاقى عالم ربانى ملا محمد تقى مجلسى ره210119961272496017022016170220161996https://jh.isca.ac.ir/article_3275.html
unavailable
1 . احمدبن عبدالله بن احمد بن اسحاق بن موسى بن مهران مشهور به ابونعیم اصفهانى محدث و داراى کتابهایى بسیار است. خاندان وى بیشتر اهل علم و زهد و شناخته شده در اصفهان بوده اند. نیاى مادرى او زاهد مشهور محمدبن یوسف بنّاست که در زهد و تصوّف و حدیث تألیفاتى داشت. گفته اند که مستجاب الدّعوه بود و مریدان بسیار در اصفهان داشتهاست. او چندین کتاب در فضائل حضرت على(ع) و دیگران از اهل بیت(ع) و…نوشته است مانند: مانزل من القرآن فى امیرالمؤمنین(ع) منقبة المطهّرین ومرتبة الطیبین اربعون حدیثا فى المهدى(ع) الخصائص فى فضل على(ع) حلیة الأولیاء وطبقات الأصفیاء دلائل النبوّة وذکر اخبار اصفهان و…براى آگاهى بیشتر و شناخت منابع پژوهش در زندگى وى ر . ک: (دائرة المعارف بزرگ اسلامى) ج336/6.2 . (اعیان الشیعه) محسن امین ج192/9 دارالتعارف بیروت.محدث قمى مى نویسد: (فاضل صالح زاهد متقى از اکابر ثقات و از تلامذه شهید ثانى و پدر والده محمد تقى مجلسى است کمال الدّین از اهل زهد عبادت بود و مدفون است در نطنز و از براى اوست بقعه معروفه.)3 . (فوائد الرّضویه) محدث قمى 440/ به نقل از شرح فقیه ملا محمد تقى مجلسى.4 . (فوائد الرّضویه) 439/.5 . (روضة المتّقین) محمدتقى مجلسى ج127/13.6 . (همان مدرک)136/.7 . (همان مدرک).8 . (همان مدرک).9 . (فوائد الرضویة)442/.10 . (روضة المتّقین)ج128/13.11 . (همان مدرک)128/.12 . (همان مدرک)201/.13 . (همان مدرک)273/.14 . (همان مدرک)234/.15 . روایات بسیار از ائمه اطهار(ع) زینت بخش کتابهاى روایى است که بزرگان سفارش به خواندن با تدبر قرآن و تصمیم بر پیاده کردن پیامهاى آن کرده اند از جمله: امام محمد باقر(ع) مى فرماید:(قال رسول اللّه(ص): من قرأ عشر آیات فى لیلة لم یکتب من الغافلین و من قرأ خمسین آیة کتب من الذّاکرین ومن قرأ مائة آیة کتب من القانتین و من قرأ مائتى آیة کتب من الخاشعین ومنقرأ ثلاث مائة آیه کتب من الفائزین ومن قرأ خمسمائة آیة کتب من المجتهدین…)اصول کافى ج612/216 . (نهج البلاغه) نامه 31. در این نامه تجربه هاى والاى مولاى موحدان على(ع) به فرزندش امام برگزیده حسن بن على آمده است. این گرامى نامه کامل ترین صحیفه سلوک عاشقان معارف ولوى و راهیان کوثر علوى است.17 . سوره (عنکبوت) آیه 69.18 . جوامع حدیثى و روایى شیعه چونان قرآن آهنگى معنوى دارند. افزون بر آمدن اخلاقیات پسندیده و ناپسند در بیشتر روایات و دعوت به بالا رفتن و والاییها را دیدن بخش بزرگى از گفتار امامان ویژه اخلاق و کمالات انسانى است. همدمى با گفته هاى معصومان نه تنها راهنماى انسان به خوبیها و دورنگهداشتن از بدیهاست که حالت معنوى ویژه اى را در انسان بر مى انگیزد. این است که حافظان حدیث مدح شده اند و بر از برکردن و فهمیدن و عمل کردن بدانها توصیه هایى جدّى شده است:(مَنْ حفظ اربعین حدیثا جَرَت فى قلبه ینابیع الحکمة.)19 . دعاهاى امامان(ع) قرآن صاعد و صحیفه معراج سالکان هستند. شیعه تناورترین پرمایه ترین دعاها را با مفاهیم و مضامین راه گشا و تکامل بخش دارد. دعاهایى که آهنگ آن روح را عروج مى بخشد و اندیشه و فکر را رشد مى دهد و بالا مى کشد.دعاهایى مانند دعاى کمیل کتاب دعایى چونان صحیفه سجادیه مناجاتى بسان مناجات شعبانیه و… را در کدام مکتب و مذهب مى توان یافت.دعا روح را لطیف مى کند روان را آرامش مى بخشد ایمان را مى فزاید تلاش مؤمن را پشتیبان مى شود ترس از غیرحق را از دل بپیراید و مؤمن را در کشاکش دهر و فراز و نشیب زندگى نگاهبان باشد. مهم ترین نقش آن اوج روح است به کوى دوست پیوند زدن جان به جانان:(الدّعا سلاح المؤمن وعمود الدین و نور السماوات والارضین).اصول کافى ج468/3.20 . سوره (یونس) آیه62.21 . (روضة المتقین) ج233/13.پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)حوزهپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)3276مقاله پژوهشیبایستگى ترمیم حوزه210119961272618817022016170220161996https://jh.isca.ac.ir/article_3276.html
unavailable
پى نوشتها1 . مجلّه (حوزه) شماره 60/46 مصاحبه آقاى واعظ زاده خراسانى.2 . مجلّه (آینه پژوهش) شماره 115/28.3 . مجلّه (حوزه) شماره 51 ـ 51/50 ویژه نامه میرزاى شیرازى.4 . (منشور ولایت) بیانات مقام معظم رهبرى در جمع فضلاى حوزه علمیه قم آذر ماه 15/74 روابط عمومى دفتر تبلیغات اسلامى قم.5 . (همان مدرک) 17/.6 . (همان مدرک)7/.7 . مجلّه (حوزه) شماره 44 ـ 104/43 225.8 . (توضیح المسائل) امام خمینى 310/ مسأله 2798 نشر روح قم.9 . (همان مدرک) مسأله 2800.10 . (جهاد اکبر) امام خمینى62/; (در جستجوى راه از کلام امام) دفتر هشتمروحانیت37 امیرکبیر تهران.11 . (منشور ولایت)33/.12 . مجلّه (حوزه) شماره 68/55 مقاله (نگرشى بر متون آموزشى حوزه).13 . (منشور ولایت) 39 ـ 40.14 . استطاعت یعنى این که آیا قدرت آدمى بر انجام کار ازنظر زمانى همراه با فعل و همزمان با آن است یا در زمان پیش از آن حاصل مى شود.این بحث در گذشته زیاد مطرح شده است. ر . ک: (اختیار معرفة الرجال) معروف به: (رجال کشى) شیخ طوسى 276/ ح494 و احادیث: 229 234 235 236 243 282 427 دانشگاه مشهد.15 . (علل گرایش به مادیگرى) شهید مطهرى 111/ صدرا.16 . (مجموعه آثار) ج31/5 صدرا.17 . (همان مدرک) 36/.18 . (بحارالانوار) علامه مجلسى ج187/104 مؤسسة الوفاء بیروت.19 . (منشور ولایت) 7/.20 . مجلّه (حوزه) شماره 44 ـ 122/43 ویژه نامه آیت اللّه بروجردى مصاحبه با آیت اللّه صافى گلپایگانى.21 . به عنوان نمونه در چاپ جدید جامع المقاصد ج191/8 تحقیق و چاپ مؤسسه آل البیت حدیثى از عامه یاد شده که على(ع) براى خصومتها عقیل راوکیل خود کرد و پس از آن عبدالرحمان بن جعفر را به این کار گمارد.در پاورقى به کتاب مغنى ابن قدامه المجموع ونهج البلاغه آدرس داده شده است. در این جا این سؤال به ذهن مى رسد که عبدالرحمان بن جعفر کیست؟بامراجعه به کتابهاى تاریخى درمى یابیم که براى جعفربن ابوطالب سه فرزند به نامهاى: عون عبداللّه و محمد ذکر کرده اند (المعارف ابن قتیبه 205/ تحقیق ثروت عکاشه) در منابعى که محققان آدرس داده اند به جاى عبدالرحمان عبداللّه بن جعفر آمده (المغنى فى فقه الامام احمد بن حنبل ج52/5; شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید ج107/19)پس محققان محترم مى باید در پاورقى یادآورى مى کردند و اشتباه نسخه ها را مى نمایاندند.22 . در ترجمه (الفتوح) ابن اعثم کوفى چاپ جدید در مواردى نسخه بدل آیات قرآن آمده که جاى تعجب است.23 . (اثباة الهداة) ج22/1 ـ 23.24 . (النهایة) شیخ طوسى 237/.25 . (معجم الرجال الحدیث) سید ابوالقاسم خویى 11/20 الزهراء بیروت. یاسین ضریر در منابع رجالى اهل سنّت از بزرگان فقهاء و مفتیان کوفه معرفى شده که برابر نظر ابوحنیفه قائل به رأى بوده است و هیچ کس وى را توثیق نکرده است. (میزان الاعتدال ج358/4; تاریخ الاسلام505/. سال 170 و 161.)26 . (موطأ) مالک ج606/2; (معجم احادیث النبوى) ج264/2.27 . (منشور ولایت) 43/ ـ 44.28 . (همان مدرک) 38/ ـ 39.29 . (الذریعه) آقا بزرگ تهرانى ج173/10.30 . (رجال النجاشى) ج121/1.31 . (همان مدرک) 182/.32 . (منشور ولایت) 43/ ـ 44.پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)حوزهپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)3277مقاله پژوهشیعلم کلام و بایست هاى بالندگى2101199612728912617022016170220161996https://jh.isca.ac.ir/article_3277.html
unavailable
پى نوشتها:1 . (منشور ولایت) سخنرانى مقام معظم رهبرى در مدرسه فیضیه آذرماه 1374.2 . (مجموعه آثار) استاد شهید مطهرى ج1 انسان و سرنوشت 375/ ـ 376.3 . (منشور ولایت).4 . (انسان تک ساحتى) اریک فرم ترجمه اکبر تبریزى 14/ ـ 15 انتشارات کتاب بجهت.5 . (تاریخ فلسفه غرب) برتراندراسل ج749/2.6 . (الملل والنحل) شهرستانى ج45/1 دارالمعرفة بیروت.7 . مجله (کیان) شماره 10 مقاله (نقد تفکر سنّتى در کلام اسلامى) محمد مجتهد شبسترى 8/.8 . (کیهان اندیشه) شماره 57 مقاله (جایگاه عقل و وحى در تفکر پل تیلیخ) حسین نوروزى تیمور لوئى 131/.9 . (فلسفه اخلاق) استاد شهید مطهرى 226/ صدرا.10 . (اعتراف) لئون تولستوى ترجمه هوشمند فتح اعظم71/.11 . (همان مدرک) 76/.12 . این رساله توسط استاد بدیع الزمان فروزانفر با عنوان (زنده بیدار) ترجمه شده است.13 . (یاداشتها و اندیشه ها) دکتر عبدالحسین زرین کوب 129/ جاویدان تهران.14 . (قصه هاى استاد) سید جمال الدین اسدآبادى به کوشش ابوالفضل قاسمى توس تهران.15 . (99 رمان برگزیده معاصر) آنتونى برجس ترجمه صفدر تقى زاده6/.16 . (همان مدرک).17 . (هنر چیست؟) لئون تولستوى ترجمه کاوه دهگان 57/ ـ 59 امیرکبیر.18 . (99 رمان برگزیده معاصر)1/.19 . (علل گرایش به مادیگرى) استاد شهید مطهرى 87/ صدرا.20 . (اصول فلسفه و روش رئالیسم) علامه طباطبایى مقدمه و پاورقى استاد شهید مطهرى ج12/1.21 . براى تفصیل این مطالب ر . ک به: (نهاد ناآرام جهان) دکتر عبدالکریم سروش قلم تهران.22 . (سیر حکمت در اروپا) محمد على فروغى ج207/1 زوّار تهران.23 . (مجله کیهان اندیشه) شماره 9/57.24 . (اعتراف)11/.25 . (واژه نامه ادیان) دکتر عبدالرحیم گواهى ویراسته بهاءالدین خرمشاهى48/ و 53 دفتر نشر و فرهنگ اسلامى.26 . (سیر حکمت در اروپا) ج109/1 131; ج12/2 و 147.27 . (همان مدرک) ج109/1 و 133.28 . (قبض و بسط تئوریک شریعت) دکتر عبدالکریم سروش 12/ ـ 13. مؤسسه فرهنگى صراط.29 . (پیرامون جمهورى اسلامى) استاد شهید مطهرى 38/.30 . (مجله تخصصى کلام اسلامى) شماره مسلسل 73/10 به نقل از (دروس کلام جدید) استاد ملکیان دانشگاه تربیت مدرس سال 70 ـ 71.31 . (سیر بى سلوک) 171/ ـ 181.32 . (منشور ولایت).پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)حوزهپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)3278مقاله پژوهشیاستقلال حوزه21011996127212714217022016170220161996https://jh.isca.ac.ir/article_3278.html
unavailable
پى نوشتها1 . (ضحى الاسلام) احمد امین 300/ ـ 301.2 . سوره (بقره) آیه 256.3 . (اللمعة الدمشقیة) محمد بن جمال الدین مکى عاملى 79/ دارالفکر.4 . سوره (هود) آیه 46.5 . سوره (تحریم) آیه 10.6 .سوره (طه) آیه 85 ـ 95.7 .سوره (منافقون) آیه1.8 . (الحیاة) حکیمى ج296/2; (ثواب الاعمال)301/.9 . (اصول کافى) ج42/1.10 . (تحف العقول)198/.11 . (نهضتهاى اسلامى در صدساله اخیر) شهید مطهرى 16/ ـ 17.12 . (همان مدرک)17/.13 . (زعماء الاصلاح) احمد امین 308/ ـ 310.14 . (الاحکام السلطانیه والولایات الدینیّه) ماوردى188/ ـ 189.15 . (الاحکام السلطانیه) قاضى ابویعلى20/.16 . (همان مدرک)21/.17 . (پیرامون انقلاب اسلامى) شهید مطهرى 185/ صدرا.18 . (نهج البلاغه) خ51.19 . (همان مدرک) خ39.20 . (همان مدرک) نامه 40 و 41.پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)حوزهپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)3279مقاله پژوهشیمدرسه کربلا ، از آغاز ، تا آل بویه21011996127214317417022016170220161996https://jh.isca.ac.ir/article_3279.html
unavailable
پى نوشتها1 . هفته نامه (المجتمع) شماره 140 چهارشنبه 28 رمضان 1391 هـ.ق. کربلا.2 . نویسنده این سطور پیش از این که بافت شهر کربلا تغییر کند و خیابان کشى و میدانهاى اطراف حرمین ایجاد شود به طور دقیق از معالم صحن خیمه گاه تل زینبیه ونهر علقمى و موقعیت آنها نقشه تهیّه کرده و در کتاب خود: (کربلا فى حاضرها و ماضیها) ضبط کرده است.3 . (تاریخ طبرى) ج401/5 دار المعارف قاهره.4 . (دائرة المعارف تشیّع) ج264/2; ج402/3.5 . (همان مدرک) ج396/1.6 . (همان مدرک) 704/.7 . (ادب الطف) سید جواد شبّر ج98/1 دار المرتضى بیروت.8 . (اللهوف فى قتلى الطفوف) سید على بن طاووس86/ نجف اشرف.9 . (اعیان الشیعه) سید محسن امین ج47/4 دارالتعارف بیروت.10 . دائرة المعارف تشیّع) ج74/1; (اعیان الشیعه) ج627/1 دارالتعارف بیروت.11 . (کامل الزیارات) ابن قولویه198/ به بعد چاپ سنگى نجف اشرف.12 . (تاریخ طبرى) ج589/5 ـ 596.13 . (کامل الزیارات) ابن قولویه 55/ ـ 293.14 . (مستدرکات اعیان الشیعه) سید حسن امین ج145/3 ـ 146 دارالتعارف بیروت.15 . دائرة المعارف اعلمى) ج221/24 ـ 222.16 . (اعیان الشیعه) سید محسن امین ج627/1 ـ 628 دارالتعارف بیروت; (دائرة المعارف الاسلامیة الشیعه) ج443/1 بیروت.17 . (تهذیب التهذیب) ج41/2 ـ 44 دارالفکر بیروت.18 . (میزان الاعتدال) محمد ذهبى ج379/1 دار الفکر بیروت.19 . (رجال النجاشى) ج313/1 ـ 316 دارالاضواء بیروت.20 . (رجال شیخ طوسى) 111/ 163 کتابخانه حیدریه نجف اشرف.21 . (الفهرست) شیخ طوسى 70/ نجف اشرف.22 . (دائرة المعارف تشیّع) ج475/4 ـ 476.23 . (الانساب) عبدالکریم سمعانى ج23/5 ـ 24 دارالجنان بیروت.25 . (رجال شیخ طوسى) 206/.26 .(وفیات الاعیان) ابن خلکان ج401/2 دار صادر بیروت.27 . (الطبقات الکبرى) ابن سعد ج342/6 دار صادر بیروت.28 . (شذرات الذهب) عبدالحیّ حنبلى ج220/1 ـ 223 دارالفکر بیروت.29 . (وفیات الاعیان) ابن خلکان ج400/2.30 . (تاریخ بغداد) خطیب بغدادى ج3/9 ـ 13 دارالکتاب العربى بیروت.31 . (روضات الجنات) میرزا محمد باقر خوانسارى ج78/4 اسماعیلیان قم.32 . دائرة المعارف تشیّع) ج479/4.33 . (مجالس المؤمنین) قاضى نوراللّه شوشترى ج269/2 اسلامیه تهران.34 . دائرة المعارف تشیّع) ج283/3.35 . (تاریخ طبرى) ج85/9.36 . (نزهة القلوب) حمداللّه مستوفى32/ دنیاى کتاب تهران.37 . (تاریخ گزیده) حمداللّه مستوفى 322/ امیرکبیر تهران.38 . (ماضى النجف و حاضرها) شیخ جعفر محبوبه ج21/ دار الاضواء بیروت.39 . (التبیان) شیخ طوسى مقدمه ج1 د ـ و. (زندگى نامه شیخ طوسى) شیخ آقا بزرگ تهران 10/ ـ 12.40 . (الفهرست) شیخ طوسى 66/ ـ 67.41 . (همان مدرک) 70/.42 . (اصول کافى) ج14/1 مقدمه.43 . (همان مدرک) ج503/2 به بعد صدوقتهران.44 . (همان مدرک) ج16/1.45 . (رجال النجاشى) ج86/2 ـ 87.46 . (نوابغ الرواة) آقا بزرگ تهرانى 167/ ـ 169 دارالکتاب العربى بیروت.47 . (معجم رجال الحدیث) سید ابوالقاسم خویى ج194/11 دارالزهراء بیروت.48 . (کافى) ج401/3 به بعد; (استبصار) ج365/1 به بعد; (تهذیب الاحکام) ج160/1 به بعد.49 . (تفسیر القمى) على بن ابراهیم قمى ج103/2 نجف اشرف.50 . (رجال النجاشى) ج173/1.51 . (نوابغ الرواة)116/.52 . (رجال النجاشى) ج188/1 ـ 190.53 . (دائرة المعارف تشیّع) ج224/3.54 . (همان مدرک)225/.55 . (همان مدرک).56 . (معجم الرجال الحدیث) ج60/2 ـ 61.57 . (نوابغ الرواة) 177/.58 . (همان مدرک).59 . (الفهرست) شیخ طوسى 124/.60 . (ضیافة الاخوان) آقا رضى قزوینى243/.61 . (تهذیب الاحکام) ج177/4 اسلامیه تهران.62 . (نوابغ الرواة)177/.63 . (تهذیب الاحکام) ج52/6.64 . (رجال شیخ طوسى) 482/.65 . (الفهرست) شیخ طوسى 124/.66 . (نوابع الرواة) 253/ ـ 254.67 . (الفهرست) شیخ طوسى 85/.68 . (رجال النجاشى) ج282/2 ـ 284.69 . (الاستبصار) ج466/1; (تهذیب الاحکام) ج66/3.70 . (رجال النجاشى) ج321/1 ـ 322.71 . (رجال شیخ طوسى) 463/ ـ 464.72 . (الفهرست) شیخ طوسى 85/.73 . (رجال علامه حلى) 59/ نجف اشرف.74 . (جامع الرواة) شیخ محمد حائرى اردبیلى ج284/1 مرعشى قم.75 . (نوابع الرواة) 125/.76 . (معجم الرجال الحدیث) ج289/6.77 . (کافى) ج503/3 به بعد; (استبصار) ج338/3 به بعد; (تهذیب) ج240/5 به بعد.78 . (تفسیر القمى) ج103/2.79 . (معجم رجال الحدیث) ج289/6.80 . (دائرة المعارف تشیّع) ج305/3 ـ 306.پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)حوزهپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)3280مقاله پژوهشینقدى بر مقاله تولد و زندگى حضرت مهدى عج21011996127217518817022016170220161996https://jh.isca.ac.ir/article_3280.html
unavailable
پى نوشتها:1 . (بحارالانوار) علامه مجلسى ج536/22; ج262/28 285.2 . (کشف الغمه) ج500/1; (بحارالانوار) ج184/43 189; ج305/81; ج27/82.3 . (کافى) ج459/1; ج159/3; (تهذیب) 440/1; (استبصار) ج199/1; (من لایحضره الفقیه) ج142/1; (وسائل الشیعه) ج530/2 آل البیت; (مستدرک الوسائل) ج2185/2; (بحارالانوار) ج197/14; ج291/27; ج184/43 206; ج299/81; (علل الشرایع) ج176/1; (مناقب) ابن شهر آشوب ج364/3.4 . (حدائق) ج386/30; (جواهر الکلام) ج49/4; (التنقیح فى شرح العروة الوثقى) ج115/8.5 . (رجال کشى) 463/.6 . (الخراج والجرایح) ج264/1; (کشف الغمه) ج346/2; (بحارالانوار) ج166/46.7 . (مناقب) ج351/3.8 . (کافى) ج206/8; (بحارالأنوار) ج56/51; ج93/53.9 . (بحارالانوار) ج288/27.10 . (وسائل الشیعه) ج353/2 آل البیت.11 . (حدائق) ج391/3.12 . (جواهر الکلام) ج58/4.13 . (طهارت) شیخ انصارى 282/ المقصد الرابع فى غسل الاموات.14 . (مصباح الفقیه) کتاب طهارت358/.15 . (التنقیح فى شرح العروة الوثقى) ج142/8.16 . (اسرار الشهادة)452/.17 . (مصباح الانوار) ج251/2.18 . (معجم الرجال الحدیث) 258/18.19 . (الوجیزه) 24/. واى کاش نویسنده به بحار ج288/27 رجوع مى کرد و نظر قاطع علامه را در مى یافت.20 . (منهج المقال) 337/.21 . (رجال کشى) 398/ شماره 742 179 شماره 311.22 . (رجال علامه) 211/; (رجال ابن داود) 236/23 . (التاریخ الکبیر) ج380/6.24 . (الجرح و التعدیل) ج267/6.25 . (المجروحین) ج77/2.26 . (تقریب التهذیب) ج81/2.27 . (عیون اخبار الرضا)103/.28 . آدرس یاد شده اشتباه است و این مطلب درصفحه 248 آمده است.29 . (قاموس الرجال) ج303/9 چاپ قدیم.30 . (رجال نجاشى) 245/.31 . (رجال کشى) 615/.32 . (معجم الرجال) ج171/10.33 . (عیون اخبار الرضا) 242/.34 . (بحارالانوار) ج12/52; (مروج الذهب) تحقیق محمد محى الدین عبدالحمید ج52/4 65 77.35 . (ارشاد) 338/.36 . (کمال الدین) 40/.37 . (تنقیح المقال) ج67/1.پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)حوزهپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)3281مقاله پژوهشینقدى بر مقاله اهل حق در دایرة المعارف تشیع21011996127218919617022016170220161996https://jh.isca.ac.ir/article_3281.html
unavailable
1 . (حق الحقایق ـ شاهنامه حقیقت) حاج نعمت الله جیحون آبادى مُکرى (مجرم) با مقدمه دکتر محمد مکرى تهران 1345ش.2 . جامه بیرون آمدن روح از جسمى و با جسم دیگر متولد شدن.3 . (شاهنامه حقیقت) 43/ ـ 44.4 . (همان مدرک)48/.5 . (همان مدرک)176/.6 . (همان مدرک).7 . (همان مدرک)179/.8 . (همان مدرک)180/.9 . (همان مدرک)181/.10 . (همان مدرک)276/.11 . (همان مدرک)278/.12 . (همان مدرک)281/.13 . (همان مدرک)282/.14 . (همان مدرک)284/.15 . (همان مدرک)204/.16 . (همان مدرک)205/.17 . (همان مدرک)237/.18 . (همان مدرک)238/.19 . (همان مدرک)238/.20 . ((همان مدرک)239/.پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)حوزهپژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)3282مقاله پژوهشیفهرست دو ساله مجله حوزه21011996127219720617022016170220161996https://jh.isca.ac.ir/article_3282.html