( 286 )
بهایى رباینده دختر قصد دارد به زور در کراچى پاکستان با او ازدواج کند. ناآرامیهایى را در کراچى و نگرانیهایى را در ایران به بار مى آورد.گویا آقاى بروجردى اقدام در این باره را مصلحت نمى دانسته است; از این روى امام خمینى طى تلگرافى به وزیر خارجه وقت مى نویسد:
(علماى اعلام و اهالى شیعه کراچى تلگراف کرده {که} بهاییها دختر بچه اى را به نام فرخنده دهقان یزدى که سید و شیعه است ربوده و در پاکستان مى خواهند به ازدواج در آورند و در اثر اعتصاب عمومى دادگاه آن جا ازدواج را توقیف کرده {و} بهاییها به سفارت ایران تشبث کرده اند. لازم است فوراً دستور دهید سفارت از ازدواج غیر مشروع شدیداً جلوگیرى کند و دختر را از آنها بگیرد و به ایران مسترد و به اولیایش تحویل دهند. نتیجه را اطلاع دهید. روح الله الموسوى الخمینى.)63
مبارزه عالمان بیدار دین علیه فرقه استعمار ساخته بهائیت در سال 1334به بعد به اوج خود مى رسد و امام از جمله نقش آفرینان این حرکت بزرگ است.64
8جمادى الاولى 7/1369 اسفند 1328
در این تاریخ آقاى بروجردى نامه اى به آقاى فلسفى نوشته و در پایان یادآور شده است:
(فعلاً در ارتباط با موضوع پاکستان { ربوده شدن دختر ایرانى توسط شخص بهایى و نامه امام به وزیر امور خارجه ایران } صلاح حقیر نیست که به این عجله تلگرافى بفرستم.)65
هم ایشان در نامه اى دیگر به تاریخ 6 ذیحجه 1369 برابر با 8 شهریور 1328 به آقاى فلسفى مى نویسد:
( جوابى که داده اند دال بر این است که ایجاد نفوذ و تقویت این فرقه از روى عمد است نه خطا و سهو… به هر تقدیر مذاکرات در این موضوعات را لغو و بیهوده مى بینیم.)66
رخداد مهم و سرنوشت ساز و ماندگار سال 1329 به هلاکت رسیدن رزم آرا است. رزم آرا به جرم خیانتهاى بى شمار به دست فرزندان قهرمان اسلام از پاى درآمد و پرونده ننگینش بسته شد.
این حادثه در روز 16 اسفند 17/1329 جمادى الاولى 1369 رخ داده است.67
از پاى درآمدن رزم آرا زمینه را براى تصویب قانون ملى شدن نفت فراهم کرده است. مجلس در 24 اسفند و نمایندگان مجلس سنا در 29 اسفند همان سال آن را به تصویب رسانده اند.68
این صفیر گلوله فرزندان قهرمان اسلام فدائیان اسلام و شجاعتها و گستاخیهاى آنان و تلاشهاى شبان و روزان آقاى کاشانى بود که مصدق را به اریکه قدرت رساند که متأسفانه دیرى نپایید از پشت خنجر زد.
جمعه نهم جمادى الاولى 1370/ 27 بهمن 1329
امام خمینى در این تاریخ رساله تعادل و ترجیح را در شهر قم مى نویسد و پاکنویس آن را در 23 رمضان 1370 / 6 تیرماه 1330 در محلات به انجام مى رساند.69
این رساله را امام در دوره اول درس خود نوشته و چنین استفاده مى شود که تدریس آن هم در سال 1370 بوده است.
این روش را بسیارى از علماء داشته اند که پس از درس به نگارش گفته ها و دیدگاههاى خود مى پرداختند. امام بر اساس همین روش پس از درس گفته ها و دیدگاههاى خود را یادداشت مى کرده و در مجال دیگر به بازنویسى و پاکنویس آن مى پرداخته است.
|